» Piata cere mai multe spatii turistice ieftine, pentru vizitatorii straini cu bugete mici.
» In industria hoteliera se castiga din volumul afacerii, nu din preturile mari.
» Investitorii imobiliari au pus ochii pe zonele turistice virgine, dar vor infrastructura.
Specialistii organizatiei Mondiale a Turismului (OMS) au diagnosticat o dublare a cererii de camere cu standard scazut (de o stea si neclasificate) pe piata serviciilor hoteliere, pana in 2026, precum si o cerere imediata de hoteluri de 4 si 5 stele. Expertii imobiliari considera ca investitia in hotelurile de o stea ar aduce profit, fiindca turistii cu bugete mici sunt numerosi, iar rentabilitatea turismului este data de gradul de ocupare a camerelor.
Secretul succesului – multi turisti
Piata structurilor de cazare va creste pe termen scurt, dar profituri substantiale vor obtine cei care dezvolta, pe termen mediu si lung, un volum mare de spatii turistice, a declarat Sorin Lacusta, director de proiecte rezidentiale in cadrul companiei Regatta. El a apreciat ca este momentul investitiei in turism, insa fara studii de piata riscul dezvoltatorilor poate fi destul de ridicat. "Procentul major de turisti exista la bugete mici, nu la cele mari, unde solutiile sunt destul de variate. Bulgaria a demonstrat acest lucru prin afluxul de turisti din ultima perioada. Cel mai bun randament se obtine printr-un grad de ocupare ridicat", a spus Lacusta, precizand ca pentru promovarea hotelurilor romanesti se impun campanii puternice de marketing.
"Legislatia nu permite functionarea structurilor neclasificate, dar cele de o stea ar trebui sa apara atat in orase, cat si pe autostrazi, pentru ca ele constituie o alternativa in toata lumea civilizata. La noi exista asemenea hoteluri, dar ele sunt gresit clasificate la doua stele. La o stea vin studentii cu ru