Hatchback-ul Civic de generaţie a 9-a va primi din 2015 o versiune de serie Type-R al cărei propulsor V-TEC Turbo de 2.0 litri va adopta câte ceva din caietul de sarcini al actualului VW Golf 7 R.
Până mai ieri adept fidel al fiabilei tehnologii cu simplă aspiraţie, Honda va introduce supraalimentarea nu doar pe acest motor de 2.000 cmc în 4 cilindri cu injecţie directă de benzină şi control variabil al supapelor, ci asemenea constructorilor europeni generalişti, japonezii vor prefera downsizing-ul cu turbo şi în cazul motorizărilor mai mici (1.0 litru şi 1.5 litri), toate propulsoarele respectând normele de poluare Euro 6.
Revenind la viitorul Civic Type-R 2015, unitatea cu 280 CP va genera cu siguranţă dependenţă proprietarilor, întrucât comparativ cu precedenta generaţie, evoluţia pe 2015 va oferi cu 79 CP mai mult. Beneficiar al Honda Earth Dream Technology, compacta Type R din Ţara Soarelui Răsare va beneficia de performanţe cu impact minim asupra mediului înconjurător. Aşadar, vechiul consum cifrat la 9 litri /100 şi nivelul crescut al emisiilor va ţine de o epocă demult apusă.
Alternativa la cutia manuală în şase rapoarte va fi o transmisie automată cu dublu ambreiaj în 8 rapoarte ce beneficiază de convertizor de cuplu, ajutând astfel la optimizarea consumului cât şi a performanţelor dinamice.
Referitor la competitorii direcţi ai Hondei Civic Type-R 2015, VW Golf R construit pe baza modelului popular de generaţie a 7-a apelează la un TSI de 2.0 litri ce devansează cu 20 CP compacta asiatică (300 CP şi 380 Nm), în vreme ce plasat imediat sub acesta, GTI-ul se mulţumeşte cu 230 CP (Performance Pack). Noul Renault Megane RS 2014 stoarce dintr-o capacitate similară 265 CP, Opel Astra OPC ( Opel Performance Center) se laudă cu 280 CP, iar Ford Focus ST a câştigat deja mulţi adepţi cu ai săi 250 CP şi 360 Nm. Mercedes A 45 AMG este de departe cel