Producătorii de ciment pun avansul din acest an pe seama dezvoltării construcţiilor rezidenţiale şi a lansării unor mari proiecte de infrastructură În 2007, producătorii de ciment din
Producătorii de ciment pun avansul din acest an pe seama dezvoltării construcţiilor rezidenţiale şi a lansării unor mari proiecte de infrastructură
În 2007, producătorii de ciment din România au realizat un volum de aproximativ 10 milioane de tone. Reprezentanţii Carpatcement Holding SA estimează că în acest an piaţa va creşte cu 15-20%. În aceste condiţii, consumul de ciment autohton se va cifra la 450 kilograme pe an pe cap de locuitor. Un consum pe care unii jucători din piaţă nu îl mai pot acoperi din producţia internă.
"În perioada 2004 - 2006 piaţa cimentului a crescut cu peste 50%. În condiţiile în care media anuală cu care va avansa această piaţă, din 2007 până în 2011, va fi de aproximativ 15%, atunci, în 2011, ea va ajunge la aproximativ 14 milioane tone", a declarat Mihai Rohan, director general al Carpatcement Holding SA.
În acelaşi timp, producătorii iau în calcul importurile şi tehnologiile moderne prin care vor reduce costurile de producţie şi emisia de dioxid de carbon.
Lucrările de infrastructură, motor de creştere al pieţei
"În ultimii trei - patru ani, piaţa cimentului a crescut constant cu peste 25%. Considerăm că şi în 2008 piaţa va continua să aibă acelaşi trend. În prezent, ambele sectoare - rezidenţial şi spaţii de birouri - au o evoluţie pozitivă pe piaţa din România iar dezvoltarea lor a fost şi continuă să fie principalul element care generează nevoia de materiale de construcţii. Pe viitor, ne aşteptăm ca proiectele de dezvoltare a infrastructurii (autostrăzi, poduri, drumuri, sisteme de alimentare cu apă şi canalizare) să crească într-un ritm mai rapid faţă de proiectele din sectorul imobiliar, fiind susţinute şi de fon