Dacia este lider european la creştere în primele nouă luni ale anului, vânzările sale fiind cu 20% mai mari decât perioada similară a lui 2012. Numai în luna septembrie vânzările au crescut cu 41%, cea mai mare creştere din europa, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citată de Mediafax.
Piaţa auto din UE a scăzut cu 3,9% la nouă luni, la 9 milioane de unităţi, iar în septembrie a urcat cu 5,4%, la 1,16 milioane de unităţi, arată date publicate miercuri de ACEA.
Înmatriculările Dacia au avansat în intervalul ianuarie-septembrie cu 20,6%, la 211.419 unităţi, în timp ce în septembrie a consmnat un avans de 40,7%, la 21.489 unităţi. Marca Dacia, parte a grupului francez Renault, a avut o cotă de piaţă de 2,3% pentru primele nouă luni şi de 1,9% în septembrie.
Înmatriculările grupului Renault au avansat cu 0,4% în ianuarie-septembrie, la 793.210 unităţi. În septembrie, grupul francez a avut o evoluţie de patru ori mai bună decât piaţa europeană, cu o creştere de 22,2% a înmatriculărilor de autoturisme noi, la 93.335 unităţi.
Citeşte şi Renault a început construcţia uzinei din Algeria: Cum evită canibalizarea Logan-Symbol
În UE, cele mai multe pieţe mari au înregistrat creştere în luna septembrie. Astfel, înmatriculările din Franţa au urcat cu 3,4%, la 142.166 unităţi, în Marea Britanie cu 12,1%, la 403.136 unităţi, iar în Spania cu 28,5%, la 45.175 unităţi. În Italia, înmatriculările au scăzut cu 2,9% în septembrie, la 106,363 unităţi, în timp ce în Germania au înregistrat un declin de 1,2%, la 247.199 unităţi.
România a înregistrat scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi atât în septembrie, cu 5,2%, la 4.491 unităţi, cât şi în primele nouă luni, cu 16,4%, la 41.073 unităţi.
La nouă luni, Marea Britanie a fost singura pieţă auto importantă cu evoluţie pozitivă. Înmatriculările de autoturi