În modă şi în politică trendurile vin şi pleacă. În frumuseţe şi în sănătate însă, ceea ce este viabil capătă automat un caracter peren. Este cazul antroposofiei, un curent cu bătaie lungă. Și dacă numele sună descurajant la prima vedere, nu vă lăsaţi păcăliţi – îl veţi descifra cât ai zice „natural”.
Citeste si Viata sanatoasa cu dieta Dash Iniţiat de Rudolf Joseph Lorenz Steiner şi cristalizat la începutul secolului al XX-lea, curentul antroposofic a fost conceput ca un set de principii cu aplicabilitate variată, dovada cea mai bună fiind domeniile în care s-a extins şi numărul de adepţi din ce în ce mai mare pe care i-a câştigat. Mai exact, vorbim de peste 600.000 de consumatori de produse sau servicii care îşi au originea în antroposofie: fie medicamente, produse cosmetice (Weleda, Wala, Dr. Hauschka) sau terapii antroposofice, fie produse alimentare provenite din agricultura biodinamică (ferme cu standardul Demeter), fie pedagogia Waldorf, fie bănci antroposofice (Triodos Bank - Olanda, GLS Bank – Germania), fie obiecte decorative, jucării, detergenţi biodegradabili, fie pur şi simplu spectacole de teatru antroposofic sau reprezentaţii de euritmie. Două dintre ariile cele mai prolifice în aplicarea regulilor antroposofice sunt, de departe, medicina şi cosmetica.
Citeste si Cum sa slabesti cu Dieta Dukan
Natura, resursa originară
Pe partea de frumuseţe, pentru îngrijirea cotidiană, s-a acordat o foarte mare importanţă produselor organice de o foarte bună calitate, care contribuie la o viaţă sănătoasă. În aceste produse cosmetice, antroposofia se aplică în culturile cultivate biodinamic, dar şi în relaţia dintre plante şi om. Astfel, pe piaţa occidentală, de mai multe decenii, există produsele Wala şi Weleda care, de la bun început, au fost create în armonie cu omul şi cu natura (cu mult înaintea apariţie