Înfiinţarea unei linii RAT de la Rulmentul până în comuna Sânpetru e o iniţiativă deja blocată de concurenţă.
Constantin Codreanu, proprietarul Transbus Codreanu, a declarat deja public că prelungirea traseului RAT până în Sânpetru ar fi ilegală, având în vedere că firma pe care o conduce a câştigat acest traseu în urma unei licitaţii organizate de Autoritatea Rutieră Română (ARR). „Noi am concesionat acest traseu până în 2008, iar dacă altcineva va încerca să se bage peste noi va suporta rigorile legii”, ne-a explicat Codreanu. Potrivit acestuia, legea nu permite ca doi operatori să asigure acelaşi traseu, tocmai din această cauză licitaţiile fiind organizate de către Autoritatea Rutieră Română. În plus, invocând prevederile legii în vigoare, Codreanu mai susţine că RAT Braşov nu ar avea dreptul să participe la aceste licitaţii deoarece este o companie subvenţionată de la bugetul municipiului Braşov.
Codreanu a cumpărat în săptămâna trecută două autobuze de la Roman SA, acestea fiind introduse pe relaţia Braşov - Sânpetru. „Am plătit 170.000 de euro pentru ele, iar banii sunt ai firmei, nu sunt ai municipalităţii”, a mai arătat Codreanu.
Constantin Codreanu spune că dacă RAT-ul ar dori să bage maşini pe relaţia cu Sânpetru, Transbus Codreanu ar dori la rândul său să concesioneze anumite trasee din municipiul Braşov. „Şi noi am dori să intrăm pe municipiul Braşov, aşa cum asigurăm transportul local în Făgăraş şi în alte localităţi”, a arătat Codreanu. Firma a câştigat recent şi licitaţia organizată pentru operarea transportului în comun în municipiul Sinaia. Patronul Transbus este decis să dea în judecată orice operator ce se va suprapune peste licenţele pe care le deţine, urmând să ceară daune care să acopere pierderile suferite de concurenţa neloială.
Pe de altă parte, directorul general al Regiei Autonome de Transport Braşov, Augustin P