De multiple ori monumental a fost primul concert al Orchestrei Simfonice a Teatrului Mariinsky, cel din seara de 11 septembrie! Ansamblul este monumental, este un Stradivarius orchestral al timpurilor moderne, un instrument creat de Ţarul dirijorilor, Valery Gergiev, instrument care şi cu care se poate cânta orice! Cele două poeme simfonice, precedate de o uvertură, şi bisul au fost monumentale şi reprezentative!
Cunoscută gestică "piruetată" a mâinilor lui Gergiev, care, când o urmăreşti cu privirea, ai momente în care nu pricepi cum de intră instrumentiştii, scoate nişte efecte fantastice! Categoric, Valery Gergiev este un vrăjitor super eficient! Firesc şi cum era de aşteptat, totul a fost perfect, marea orchestră rusă cred că nici să vrea să cânte prost, nu poate s-o facă decât colosal de bine! Nu-mi venea să cred că sunt în aceeaşi nefericită Sală a Palatului, căci Orchestra Simfonică a Teatrului Mariinsky împreună cu Valery Gergiev i-au vindecat subit beteşugul acustic atât de necăjitor!
După ce auzi o astfel de Uvertură la Tannhäuser de Richard Wagner, nu o mai vrei multă vreme cu altcineva! Violenţa cu care Tannhäuser încearcă să găsească soluţia de a ieşi din capcana sorţii spre lumină este exprimată de Wagner prin modalităţi orchestrale- instrumentale pe care nu le poţi înţelege şi reda numai dacă eşti poziţionat de la un anumit nivel în sus, pe elevată scară ce porneşte de la stăpânirea remarcabilă a tehnicii şi ajunge până la filosofie! Tannhäuser a găsit ceea ce caută prin echipa unică a Orchestrei Simfonice a Teatrului Mariinsky şi a şefului ei, Valery Gergiev!
Prometeul sau Poemul Focului pentru pian şi orchestră, opus 60 de Alexandr Skriabin ne-a mutat în lumea miturilor, a sacrificiului cu unic folos pentru omenire, cel de a avea focul, atât la propriu, cât mai cu seamă la figurat. Orchestra a furat împreună cu Prom