Comisia de verificare a activitatii asociatiilor de locatari din municipiul Botosani, constituita in baza ordinului prefectului si din care fac parte reprezentanti ai Garzii Financiare, ai Directiei de Finante, ai Prefecturii si ai Termodistributie, a incheiat un raport preliminar cu privire la rezultatele controlului la 11 asociatii. Prima concluzie, foarte putin surprinzatoare, este aceea ca la nici una din cele 11 asociatii controlate lucrurile nu sint tocmai in regula. Astfel, la asociatiile 29, 53, 40, 31, 42, 55, 69 si 59 s-a constatat majorarea facturilor de la furnizori cu sume fictive cuprinse intre 100.000 de lei si 22 de milioane de lei, mai exact la aceste asociatii s-a furat direct din buzunarul locatarului, prin umflarea facturii. La cinci asociatii, 29, 19, 13, 59 si 55 s-a constatat gestiune frauduloasa, cu lipse in casa de respectiv 205,5 milioane de lei, 197,6 milioane, 456,2 milioane, 266,9 milioane si 12 milioane. Absolut toate asociatiile controlate functioneaza dupa cum ii taie capul pe presedinti si administratori. La nici una nu s-au tinut adunari generale ale locatarilor de ani de zile, iar competentele sefilor de asociatie nu sint respectate. In mod arbitrar s-au stabilit drepturi salariale ale angajatilor asociatiei cuprinse intre 750.000 de lei si 1,5 milioane, iar administratorii iau salarii ce ajung pina la 2,5 milioane de lei. Asta inseamna ca, in fiecare luna, fiecare botosanean plateste din buzunarul propriu sume cuprinse intre 1.426 de lei si 7.800 de lei pentru ca cei de la asociatii sa mai ia pe linga ceea ce sterpelesc, si salarii frumoase. Cum salariatii proprii nu puteau fi prea multi la unele asociatii 43, 55, 42, 69 si 31 administratorii au platit sume, cica pentru diverse prestari, in mod cu totul arbitrar unor persoane din afara, bineinteles rude si prieteni. Ca sa va dati seama pina unde s-a ajuns ponderea salariilor din to