In realitate, dupa cum reiese si din Vechiul Testament, munca nu e binecuvintare, ci un blestem. "La munca, golanilor!" - acesta considera Oliver ca e adevaratul mesaj al invataturilor Apostolului Pavel. "Dintre toate fiintele de pe fata pamintului - scrie Oliver intr-o proclamatie intitulata Anti-munca - omul este singurul care munceste", aceasta fiindca el "a pervertit existenta intr-o boala psihica numita munca". Aflat la polul opus al teoriei marxiste, care afirma ca in procesul de productie oamenii se cunosc si se imprietenesc, Oliver e de parere ca omul e singur animal care munceste, abrutizindu-se si instrainindu-se de sine insusi. In opinia sa, munca are o esenta luciferica; impins mereu de fortele necurate, pe masura, ce munceste omul se indeparteaza de adevarata sa menire, el uita si de sine si de Dumnezeu. Acumularea capitalului si orice forma de bogatie excesiva, in opinia lui Oliver, sint semnele unei degenerari, ale unei psihoze in masa ce marcheaza omenirea, abatind-o de drumul sau. "Dupa parerea mea - sustine el - fiecare animal isi cistiga hrana cea de toate zilele intr-un mod firesc", traieste intr-o temporalitate unde viitorul ocupa un loc insignifiant. Obisnuit cu utopia, omul ignora clipa prezenta, consacrindu-si toata energia celei viitoare, de aceea, de cele mai multe ori, bunurile pe care le aduna ii sint nefolositoare. El isi construieste viitorul intr-un mod utopic, uitind sa-si proiecteze in el fiinta sa trecatoare. Desi traieste intr-un orizont temporar indepartat, intotdeuna de neatins, fiinta umana nu are suficienta imaginatie pentru a-si proiecta in vizuina viitorului un alt trup decit cel prezent, ale carui nevoi nu le satisface pe moment, ci le amina mereu, pentru clipa care va veni... Intr-un cuvint, negindu-l radical pe Marx si toate curentele materialiste, Oliver, direct sau indirect, trage concluzia ca nu munca l-a creat pe om, ci