Sezoanele sunt atât de... sezonul trecut. Trendurile globale au nevoie în prezent să aducă rochii de vară în ianuarie şi haine de iarnă în iulie din cauza clientului nerăbdător cu noutăţile în materie de modă.
În februarie, industria modei dă startul paradei bianuale de săptămâni de modă în toate colţurile lumii. De această dată, designeri şi branduri din New York, Londra, Milano şi Paris vor prezenta colecţiile pentru toamnă-iarnă 2013. Sezon ce aduce în mintea majorităţii culorile toamnei şi ale frunzelor care pică, haine groase şi colanţi opaci, pălării şi mănuşi, în general toate piesele vestimentare necesare când vremea se schimbă. Greşit.
În ultimii ani, colecţiile sezonului rece au inclus rochii în culori şi materiale exotice purtate cu picioarele goale şi ochelari de soare, în timp ce show-urile pentru colecţiile de vară au adus pe podium mult negru, tipic iernii, şi multe piese vestimentare groase.
Nu designerii sunt confuzi în privinţa anotimpurilor, ci este o mişcare inclusă într-un trend global ce tinde către un stil asezonal. Într-o lume în care petrecem timp în medii artificiale încălzite sau răcorite graţie aerului condiţionat sau încălzirii centrale, demarcaţia dintre anotimpuri nu mai este atât de evidentă pe cât era odată. Acestora li se adaugă şi verile incerte sau iernile călduţe cauzate de schimbările climatice, plus piaţa globală de modă, aflată în creştere direct proporţională cu apetitul publicului. Poate sunt 3 grade Celsius la Bucureşti, dar sunt 34 în Mumbai şi umiditate ridicată.
Colecţii inventate de dragul rapidităţii
Acest subiect a devenit o problemă centrală a modei în acest moment. Atât de importantă, încât publicaţia „Vogue“ a dedicat trei pagini dezbaterii în cel mai recent număr. „Problema momentului este că te uiţi la o colecţie de iarnă şi vrei să vezi haine călduroase“, scria editorul Jonathan Saun