Zeci de spoturi şi de printuri au fost respinse pe motiv că sunt revoltătoare. Rumoarea creată în jurul campaniilor exagerate nu face decât să aducă şi mai multă notorietate brandurilor. În România, reclamele de acest gen sunt mai rare. O tânără din Danemarca apare într-un material video pe internet având în braţe un copil şi povestind că este în căutarea tatălui fiului ei pe care îl cheamă August. „Ne-am cunoscut într-o noapte şi am decis să bem ceva şi... este destul de jenant, dar cam atât îmi mai aduc aminte“, spune ea. Nu este o glumă proastă, ci aşa sună spotul de promovare al Danemarcei.
Reclama de tip testimonial a fost comandată de agenţia naţională de turism din Danemarca, VisitDenmark. Clipul de trei minute încearcă să evidenţieze probabil spiritul ludic al ţării. Din păcate, nici măcar ministrul danez al Economiei nu s-a amuzat la vederea lui. „Nu reprezintă o imagine prea inspirată a ţării“, a declarat oficialul, citat de BBC News.
Spotul, aspru criticat pentru că promovează sexul neprotejat cu străinii, a fost scos imediat de pe YouTube. Însă, în era internetului, nimic nu mai poate fi cu adevărat cenzurat. Astfel, spotul a fost preluat de mai multe bloguri şi publicaţii online. Prin urmare, oricât de imoral ar fi, clipul nu a făcut decât să atragă şi mai mult atenţia asupra ţării. Nu a trecut nicio săptămână şi în jurul reclamei au fost create o mulţime de parodii. Una dintre ele prezintă un bărbat care o caută pe mama copilului său.
Revistele şi televiziunile îşi refuză clienţii
Reclama de promovare a Danemarcei nu este singura interzisă. De-a lungul timpului, o mulţime de clipuri au ajuns să fie respinse sau scoase de la difuzare din cauza caracterului lor scandalos. În România însă, campaniile controversate sunt mai rar întâlnite deoarece clienţilor le place să „joace“ precaut.