Renault a atenţionat FIA asupra modului în care Toyota şi Williams au interpretat schimbările de design. Echipele se pregătesc pentru un sezon plin de schimbări. Revenirea la cauciucuri slick, sistemele KERS sau un nou mod de calificare sunt alte subiecte fierbinţi. Marele rivale din Formula 1 au început deja disputa, deşi mai sunt aproape două luni până la startul sezonului 2009, care va avea loc pe 29 martie în Australia.
Echipele Toyota şi Williams au stârnit reacţia celor de la Renault prin faptul că sunt singurele care au abordat în mod diferit conceperea părţii din spate a maşinii.
Potrivit reclamaţiilor celor de la Renault, se pare că Toyota a încălcat dimensiunile prevăzute de regulamente în ceea ce priveşte eleronul din spate.
Noile reglementări ale FIA prevăd ca difuzoarele din spate să fie mai mici iar eleronul din spate mai înalt faţă de cum era în sezonul trecut.
„Nu pot comenta asupra legalităţii lor. Tot ceea ce putem face este să ne adresăm Federaţiei Internaţionale”, a declarat, pentru autosport.com Pat Symonds, directorul executiv al echipei tehnice de la Renault.
Alte schimbări de design au fost realizate la nivel de eleron faţă, care a devenit mai lat, în timp ce elementele de aerodinamică prezente la mijlocul maşinii au fost eliminate.
„Am ajuns la acest pachet după cinci sesiuni în tunelul de vânt. Au fost gândite cu atenţie, iar acum vom vedea cum funcţionează şi pe circuit”, a declarat, într-un interviu, directorul departamentului tehnic din F1, Charlie Whiting.
Deşi majoritatea echipelor sunt gata să folosească noile sisteme de recuperare a energiei cinetice (KERS – Kinetic energy recovery system), totuşi acestea ridică destule semne de întrebare, în special privind siguranţa lor.
Sistemele KERS, privite cu circumspecţie
@