Prezenţi la Festivalul de Teatru de la Sibiu, Ahmad Al Jasmi şi Mohamed Al Lullah, directorii Teatrului Naţional din Sharjah, povestesc ce înseamnă spectacolele de teatru în lumea arabă.
Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, încheiat duminică seara, a adus, în România, pentru al doilea an consecutiv, şi Teatrul Naţional din Sharjah, din Emiratele Arabe Unite.
Compania de teatru, aflată sub înaltul patronaj al şeicului Sultan bin Muhammad Al-Qasimi, guvernatorul emiratului şi dramaturg, le-a propus sibienilor spectacolul "Piatra neagră", a cărui temă centrală o reprezintă dezlipirea etichetei terorismului de pe lumea islamică. Firul epic are în centru intenţia unui aşa-zis grup islamic de a fura piatra neagră, simbolul islamului aflat la Mecca.
Într-un interviu acordat EVZ, Ahmad Al Jasmi, directorul Teatrului naţional din Sharjah, şi Mohamed Al Lullah, directorul artistic al aceluiaşi teatru, vorbesc despre condiţia omului de teatru din al treilea emirat, ca importanţă, din Emiratele Arabe Unite.
DIN CULISELE PIESEI "PIATRA NEAGRĂ"
"Vrem să spunem că islamul nu reprezintă terorismul"
EVZ: De ce aţi ales terorismul drept temă a spectacolului?
Ahmad Al Jasmi: Piesa are ca preambul o spunere potrivit căreia, în aceste condiţii cu tot felul de revoluţii, de războaie, de genocide, islamului i-a fost lipită, pe nedrept, eticheta de terorism. Acest lucru vrem să îl demonstrăm în piesa de teatru. Exact asta vom pune în evidenţă: o anumită grupare, care pretinde că este musulmană sută la sută, fură exact Piatra neagră, simbolul musulmanilor. Vrem să spunem astfel lumii că islamul nu reprezintă terorismul şi că această grupare nu este reprezentativă pentru islam. De aici putem porni apoi dialogul între culturi, între civilizaţii, între noi şi dumneavoastră.
Schimbările sociale şi po