Filmul lui Christopher Nolan a intrat in salile americane in 16 iulie. Criticii de peste Ocean au opinii diferite, dar predomina notele bune. Daca pentru "The New York Times" reusitele sunt mai mult tehnice, "The Washington Post" considera ca e unul dintre putinele filme care pot fi citite in acelasi timp pe un nivel superficial si pe niveluri gradate de profunzime. Daca "The Hollywood Reporter" il vede in fruntea topului verii si pe Christopher Nolan in topul autorilor de SF, movieline.com considera filmul gaunos si incalcit. "Inception" intra la noi in 30 iulie, fiind nerecomandat sub 15 ani.
"The Washington Post" a acordat patru stele si jumatate (din cinci) filmului lui Christopher Nolan, publicand sub semnatura lui Ann Hornaday o cronica elogioasa. Termenii definitorii sunt "intriga bine infasurata, fantezii cerebrale si formidabila ambitie". Criticul ne recomanda sa lasam filmul sa curga peste noi si sa lasam "interpretarile talmudice" pentru mai tarziu, vorbind despre "Inception" ca despre genul de film care te face sa mergi sa-l vezi cu placere si a doua oara.
"Inception este acel rar soi de film care poate fi gustat de la un nivel superficial pe niveluri tot mai adanci, o aventura care copiaza printr-un traseu bizar povestea surprinzatoare a protagonistilor", scrie Ann Hornaday care a remarcat ca, spre deosebire de "ermeticele" filme precedente, Nolan a "lasat sa intre putin aer sub forma unor glume ocazionale si a unei premise de film de divertisment." Si aici intra si echipa de personaje care face ca "Inception" sa functioneze ca "cel mai cool Ocean's Eleven facut vreodata."
Criticul american si-a adus aminte vazand filmul de "Adaptation", al lui Charlie Kaufman, si de seria "Matrix" (pentru jocurile mentale la care isi invita spectatorii), dar si de Mies van der Rohe, Le Corbusier si M.C. Escher pentru partea