Ştiu că ziarele pierd teren în faţa televiziunilor. Dar ele mai păstrează un atu important. Pot scrie nestingherit cuvântul “Marlboro”. Dacă acesta s-ar pronunţa cumva la tv cenzura ar întrerupe emisiunea. Eu însă îl mai scriu o dată aici ca să nu-l uit: M-a-r-l-b-o-r-o...
Şi apropro de asta vă mai amintiţi cântecul lui Tudor Chirilă? “Tu nu mă păcăleşti, am să ajung acolo/ M-aşteaptă strada mea şi Calul din Marlboro”. Iar Don Johnson era, în 1991, Marlboro Man într-un film în care Mickey Rourke îl interpreta pe Harley Davidson. Ce să mai vorbim de Ferrari, căluţul cabrat condus de Michael Schumacher, sau de motocicletele Ducati “încălecate” de Loris Capirossi şi Troy Bayliss pe care scria: MARLBORO?
Ce vremuri?! Pe atunci nu se importa totul din China. Nu era ca acum când comisarii europeni sunt atât de influenţaţi de “modelul” asiatic încât aplică fidel postulatul lui Karl Marx: “Există o singură modalitate de a ucide capitalismul, prin taxe, taxe şi iar taxe”.
Ce mă scoate însă mai tare din sărite e că de la reclamele cu Marlboro de pe maşina de Formula 1 a lui Schumacher sau de pe motocicleta de Moto GP a lui Capirossi s-a sărit atât de mult calul încât mesajele de pe toate pachetele de ţigări te îndeamnă să nu le achiziţionezi, cum nu se întâmplă în nicio altă industrie. Adică reclamele la majoritatea produselor le evidenţiază calităţile şi te îndeamnă să le cumperi. Chiar şi la alcool, de care se spune că-i frate cu românul. Doar la ţigări nu se face deosebirea între marfa bună şi cea proastă, ca la detergenţi. Pe toate produsele din tutun scrie că greşeşti dacă le achiziţionezi. Deci, reclama, care e sufletul comerţului, transmite un mesaj masochist.
Sigur că această condamnare la sinucidere nu s-a oprit, ci e în plină ofensivă, precum “cursa” de transformare a Uniunii Europene Capitaliste în China Comunistă. Comisi