Cel mai nou motor realizat de Fiat, grupul ale cărui autoturisme au cea mai mică amprentă poluantă din Europa, creşte puterea, dar diminuează consumul şi emisiile. Sursa: FIAT
Grupul Fiat, din care face parte şi Alfa Romeo, se poate mândri cu o serie de motoare pe cât de moderne, pe atât de ecologice. Mărturie stă un studiu european, potrivit căruia autoturismele produse de concernul italian au cea mai scăzută amprentă poluantă de pe piaţă. Şi nu de ieri-de azi, ci de trei ani.
În 2009, emisiile pe întreg grupul Fiat au fost de 131 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, o medie care a permis gigantului auto italian să conducă ierarhia de specialitate. Poziţiile următoare au fost ocupate de Toyota, PSA Peugeot-Citroen, Renault şi Hyundai-Kia.
Reglementările europene prevăd impunerea unui prag maximal pentru emisiile de dioxid de carbon de 130 g/km, începând din 2015.
În anul centenarului, Alfa Romeo a adus în România noua tehnologie MultiAir dedicată motoarelor pe benzină.
Noile propulsoare dezvoltate de Fiat Powertrain Technologies (FPT) au ca punct central un sistem de control electro-hidraulic al valvelor, prin intermediul căruia se asigură reducerea consumului de carburant graţie controlului direct al fluxului de aer din motor.
Alături de scăderea consumului şi a emisiilor de CO2 - cu 10 % -, tehnologia garantează şi o creştere a puterii - cu acelaşi procent.
Specialiştii Alfa Romeo şi FPT susţin că sistemul MultiAir poate fi aplicat cu succes şi pe motoarele alimentate cu motorină.
Premieră Alfa: sistemul „Stop-start”
Primul motor dezvoltat cu noua tehnologie are patru cilindri, o capacitate de 1.4 litri, este alimentat cu benzină şi poate fi regăsit în gama Alfa Romeo MiTo. Italienii oferă acest propulsor în trei versiuni - cu 105, 135 sau 17