Dealerii europeni ai producatorului auto japonez Toyota au fost informati de problemele la pedala de acceleratie cu mult inainte de izbucnirea scandalului din Statele Unite.
Potrivit unor documente obtinute de Associated Press, pe 29 septembrie 2009, divizia europeana a Toyota a avertizat dealerii de "identificarea problemelor si procedurile de repareare in urma plangerilor consumatorilor privind blocarea pedalei de acceleratie, cresterea brusca a rotatiilor per minut si accelerarea necontrolata".
Cu toate acestea, in Statele Unite problemele au inceput la sfarsitul anului trecut, si au condus, in cele din urma, la rechemarea pentru reparatii a aproximativ 8 milioane de autovehicule si amenda de 16,4 milioane de dolari, pentru ca nu a alertat autoritatile despre problemele de siguranta la timp.
Primele reclamatii din Statele Unite au aparut in octombrie si au fost raportate de companie in noiembrie, insa de abia in ianuarie au inceput rechemarile.
De asemenea, compania a fost data in judecata de 138 de persoane, din cauza problemelor cauzate de masini, iar alte 100 de cazuri de raniri si decese sunt investigate de tribunalele federale din SUA.
Dealerii europeni ai producatorului auto japonez Toyota au fost informati de problemele la pedala de acceleratie cu mult inainte de izbucnirea scandalului din Statele Unite.
Potrivit unor documente obtinute de Associated Press, pe 29 septembrie 2009, divizia europeana a Toyota a avertizat dealerii de "identificarea problemelor si procedurile de repareare in urma plangerilor consumatorilor privind blocarea pedalei de acceleratie, cresterea brusca a rotatiilor per minut si accelerarea necontrolata".
Cu toate acestea, in Statele Unite problemele au inceput la sfarsitul anului trecut, si au condus, in cele din urma, la rechemarea pentru repara