Golf-ul Sportsvan lansat recent la Frankfurt impresionează printr-o percepţie generală de a fi mai spaţios şi flexibil la interior, în vreme ce consumul versiunii TDI de 110 CP se cifrează la 3,7 litri de motorină cu emisii de 95 de grame, ambele fiind cele mai bune valori întâlnite printre minivanurile compacte.
Volkswagen a rafinat conceptul lui Sportsvan, interpretându-l într-un mod mai dinamic şi plasându-l vizual pe o fundaţie ce-l face mai independent faţă de restul gamei Golf.
Maturizarea sa evidentă grăieşte prin cifrele ataşate în dreptul măsurătorilor: 4.338 mm lungime (+ 13,4 cm faţă de Golf Plus şi + 8,3 cm raportat la hatch, fiind în acelaşi timp mai scurt cu 22,4 cm comparativ cu breakul Golf 7 Variant) şi beneficiază de o înălţime la plafon de 1.578 mm ( +12,6 cm faţă de compactă). Ampatamentul de 2.685 mm este cu 10,7 cm mai elongat ca distanţa între axe a Golf-ului Plus şi cu 5 cm peste Golf 7 în format hatch şi Variant.
Ajustările au cuprins şi consolele, cea faţă pierzând 2 cm în vreme ce consola spate a fost augmentată cu 4,6 cm, printre beneficiile celei din urmă rezultând un compartiment portbagaj mai încăpător. Spaţiul cargo la VW Golf Sportsvan a sporit cu 74 de litri, la 498 litri cu bancheta spate neafectată, până la un maxim de 1.512 litri (+62 de litri). Încărcarea bagajelor necesită la noul model o ridicare a bagajelor la o înălţime mai mică cu 1,3 cm faţă de vechiul Golf Plus, la 65,2 cm. Spătarul banchetei spate este fracţionabil în proporţie 60:40.
Habitabilitatea în Sportsvan devine referinţă în segmentul său, astfel că doi oameni cu o înălţime de 1,90 metri pot sta fără probleme unul în faţa celuilalt, graţie distanţei de confort între scaunul faţă şi bancheta spate ce a crescut la 898 mm.
Van-ul compact vine la pachet cu o grămadă de „sfinţişori” protectori întrupaţi în multiple sisteme avansate de asistenţă