Romanii se plang ca masinile noi sunt scumpe si ca un autoturism nu mai este un lux, ci o necesitate. Dar nu toti au bani pentru a-si achizitiona o masina noua. Daca-si aduc una second-hand din Germania, taxa de prima inmatriculare este substantiala, mai ales la autoturisme vechi de mai mult de 4-5 ani. "Nu inteleg de ce trebuie sa platesc asa de mult. Masina are Euro 3, este in stare foarte buna, are patru ani si ar fi alternativa la Dacia mea din anii ‘70. Dar taxa de prima inmatriculare este aproape 18.00 de euro", a declarat Florin Nistor. In piata de masini preturile sunt mari. In fata dorintei de a pune mana pe masina visata la un pret accesibil, romanii au cautat solutii. si le-au gasit la vecini.
Una dintre tehnicile utilizate presupune costuri suplimentare de cel mult 400 de euro. Astfel, viitorul posesor de masina merge in Germania sau Olanda si isi cumpara un autoturism second-hand. De acolo, el merge direct in Bulgaria, unde cu o taxa de aproximativ 200 de euro si-a inmatriculat masina. Un notar local pregateste toate actele si o procura pentru ca romanul sa poata circula liber cu masina respectiva prin toata Europa. De asemenea, un alt act certifica faptul ca autoturismul inmatriculat in Bulgaria este de fapt al cetateanului roman, pentru ca bulgarul pe care numele caruia este inregistrat sa nu il poata vinde. Cu totul afacerea costa in final in jur de 400 de euro. Ca urmare, in vestul tarii au aparut deja masini inmatriculate in Bulgaria. "Mi-am cumparat un autoturism diesel, cu motor de 2.500 centimetri cubi, Euro 3. Ar fi trebuit sa platesc 3.200 de euro taxa de prima inmatriculare. Cu drum cu tot, cu cazare in Bulgaria, cu taxe am iesit la 400 de euro", a spus Mihai Munteanu.
Masinile unguresti, o alternativa
O alta varianta tot mai des intalnita de eludare a taxei de prima inmatriculare este cea a masinilor inregistrate in