Plutonierul Ştefan Marincea lucrează de 17 ani în cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Giurgiu. Tractorul funcţionează atât pe benzină, cât şi pe GPL, are sistem de frânare şi ambreaj manual şi poate atinge o viteză de 40 – 50 km/h. Mai mult, acesta a fost îmbunătăţit fiind de ajutor şi vecinilor care îl cer la câmp.
După aproape 20 de ani în care a ieşit în evidenţă ca jandarm model, Ştefan Marincea şi-a impresionat colegii şi subalternii cu priceperea sa în mecanica auto. Jandarmul se declară pasionat de această latură încă de când era copil. Nu a urmat niciun curs de profil şi nici nu are calificare în meseria de mecanic. Prima încercare de realizare a unui utilaj de acest gen a fost în anul 2002 când a construit un model mai mic dintr-un motor de motocicletă, pe care nu l-a folosit însă niciodată.
„Am vrut să fac un motocultivator pe patru roţi. Când l-am asamblat mi-am dat seama că arată ca un tractor. Nu m-a mulţumit pentru că era foarte mic”, povesteşte jandarmul. În 2008 şi-a continuat ideea şi a creat schiţa unui nou tractor, de această dată cu scopul de a deveni utilizabil.
Tractor economic
Ideea i-a venit după ce unul dintre vecinii săi a vrut să-şi ducă maşina la fier vechi. „Într-o seară, la o discuţie cu un vecin care îmi povestea că vrea să îşi ducă maşina la fier vechi, i-am propus să îmi dea cutia de viteze şi motorul”spune jandarmul.
Dintr-un morman de fiare vechi, ideea jandarmului a început să prindă viaţă şi de anul trecut îl foloseşte la muncile agricole.
Tractorul creat de jandarmul giurgiuvean funcţionează atât pe benzină, cât şi pe GPL, are sistem de frânare şi ambreaj manual şi poate atinge o viteză de 40 – 50 km/h.
„Anul acesta l-am mai îmbunătăţit. I-am adăugat plug, prăşitoare şi o remorcă în care pot încărca până la două-trei tone. E foarte util, l-am folosit şi la cărat lemne, în pădure şi