Reparaţiile capitale presupun stabilizarea pilonilor de susţinere, turnarea unui strat de beton şi refacerea hidroizolaţiei. Valoarea lucrărilor de reabilitare a podului trec de suma de 6 milioane de lei.
Zilnic, traficul se desfăşoară cu dificultate pe DN1 între Alba Iulia şi Sebeş. La orele de vârf din timpul zilei, coloana de maşini se întinde pe distanţe de aproximativ cinci kilometri. Situaţia este creată de o gaură în una din plăcile de asfalt de pe podul peste râul Mureş, din zona Partoş.
Placa de suprabetonare de pe axul drumului s-a fărâmiţat în urmă cu două săptămâni, creând o groapă în mjlocul podului. Cei de la Drumuri Naţionale Alba au pus o placă pentru a remedia temporar problema. Şeful secţiei din Alba Iulia a precizat că se fac verificări. „Se face o evaluare pentru a vedea care sunt defecţiunile. O echipă de 20 de lucrători au intrat sub pod“, a spus Ovidiu Popa.
Nu mai prezintă siguranţă
Podul de peste râul Mureş a fost construit în anul 1954, iar la ora actuală perioada de garanţie a expirat. Nemulţumiţi de condiţiile de trafic, şoferii dau vina pe autorităţi. „Nu cred că podul va mai ţine mult dacă nu va fi consolidat. Sper să nu fie nevoie să moară cineva pentru ca autorităţile să ia atitudine. Nu e de mirare că s-a ajuns în această situaţie la felul în care se circulă pe pod. Trec tiruri şi maşini de mare tonaj, traficul acestora ar trebui restricţionat“, a spus Ioan Mercan, de 37 de ani.
Un alt şofer este revoltat de faptul că se circulă în coloană. „Câteodată se stă aici şi câte o oră, dacă e coloană. Îţi trebuie nervi de fier. Vin de două ori pe săptămână în zonă, dar întotdeauna îmi iau o jumătate de oră marjă de timp, ca să nu fiu în întârziere“, a spus Iulian Pascu, de 28 de ani, distribuitor din Sibiu.
Proiect de peste 6 milioane de lei
Reprezentanţii de la D