După bricolări, Dacia 1300 Specială nr. 1 avea cu vreo 20 de cai-putere în plus, atingea 170 km/h şi valora în jur de 120.000 de lei, dublu cât costa un automobil românesc în vremea comuniştilor. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢUSursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
1 /.
La prima oră a dimineţii, "Campionul" supraveghează cu atenţie ce fac mecanicii auto în atelierul său. Are privirea ageră a unui tânăr de 20 de ani, urmăreşte fiecare detaliu şi i-o taie scurt oricui îndrăzneşte să-i comenteze ordinele. Are două argumente simplu de înţeles: a strâns mai bine de 70 de ani în atelierul de mecanică auto şi are 30 de ani de pilotaj în cursele de raliuri.
Marin Dumitrescu e încă verde la 92 de ani, a fost de 36 de ori campion naţional la curse automobilistice şi calcă acceleraţia încă de pe vremea în care automobilismul era considerat "sport de boieri". Dar mai presus de orice, nea Marin se mândreşte cu faptul că este primul mecanic auto care a preparat o maşină românească pentru curse, modelul Dacia 1300 S.
Ucenicia a făcut-o la Ford
Meserie a învăţat în anii ’30, la uzinele Ford România, pe Calea Floreasca. La vreo cinci ani, după mii de ore în secţia de motoare, şi legat la ochi ar fi spus cu precizie care din cinci motoare pornite în acelaşi timp nu funcţionează cum trebuie.
"Mentor mi-a fost Arthur Strijek. Cu toată răbdarea, m-a dat afară de câteva ori din atelier şi îmi arunca sudalme: «Mă, da’ pisălog mai eşti!»", îşi aminteşte bătrânul campion cum a făcut cunoştinţă cu pistoanele, ţevile de eşapament şi carburatoarele.
Când a venit al Doilea Război Mondial, mecanicul Marin a fost solicitat să "doftoricească" maşinile armatei. Iar după război a intrat din nou în atelierul de mecanică auto să-şi ducă visul până la capăt - să participe la curse auto pe maşini preparate de el.
Dacia de curse, tunată î