Cu toate că jocurile interactive erau o formă de păcălire a telespectatorilor, televiziunile se plâng de veniturile sigure pe care le pierd prin interzicerea difuzării acestora. Canalele TV vor fi nevoite să găsească alte soluţii pentru a umple spaţiile de emisie rămase „goale“, iar reprezentanţii acestora spun că asta îi va costa. De la 6 iulie, istericele care ţipau „vreau să sune telefonul“ nu mai sunt văzute la TV ca urmare a unei ordonanţe de urgenţă care scoate în afara legii concursurile interactive.
De-a lungul timpului, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a arătat destulă înţelegere faţă de aceste emisiuni-concurs, care s-au dovedit nişte înşelătorii.
„Din păcate, aceste concursuri au fost ani la rând protejate de Consiliul Naţional al Audiovizualului, care s-a conformat abia după decizia Ministerului Finanţelor Publice“, spune Petrişor Obae, editor al site-ului specializat paginademedia.ro .
Membrii CNA au votat, în luna ianuarie a acestui an, mutarea acestor emisiuni după ora 22.00. Şi totuşi, aceştia au revenit asupra deciziei o săptămână mai târziu, când au permis difuzarea, pe timpul zilei, doar a concursurilor care oferă premii în obiecte.
Concursurile interactive sunt, practic, o formă de a genera apeluri telefonice prin păcălirea telespectatorilor naivi. Când un telespectator sună, robotul încurajează la un nou apel şi umple buzunarele organizatorilor.
„Deşi posturile TV cunosc mecanismul acestor concursuri, permit păcălirea publicului din raţiuni pur economice“, e de părere Obae. „În final, tot postul TV este cel care pierde, pentru că telespectatorul se va simţi înşelat de televiziunea pe care el a ales să o urmărească“, a mai adăugat el.
TELEVIZIUNILE SUNT AFECTATE
Dispariţia acestor emisiuni, recunoscute pentru limbajul vulgar folosit de pr