Deşi audienţa va scădea cu 10% în 2007, televiziunile vor continua să ia partea leului Deşi audienţele scad, televiziunea rămâne vehiculul preferat de reclamă în 2007 şi va Deşi audienţa va scădea cu 10% în 2007, televiziunile vor continua să ia partea leului Deşi audienţele scad, televiziunea rămâne vehiculul preferat de reclamă în 2007 şi va înregistra chiar o creştere în totalul pieţei de publicitate, afirmă ultima ediţie a Media Fact Book (MFB), lansată joia trecută de Initiative Media. Piaţa de publicitate din România lui 2006 este estimată de MFB la 363 milioane de euro în 2006 şi 485 milioane de euro în 2007, cheltuieli nete. Dacă în 2006, tv-ul a consumat 88,2% din sumele investite în publicitate, conform rate cardurilor, în 2007, acelaşi mijloc de informare va consuma 89,4 din aceşti bani. La lansarea Media Fact Book, Alexandra Olteanu, buying directorul Initiative Media, a explicat fenomenul prin convingerea, cu corespondent în realitate, a clienţilor că "televiziunea vinde". Tv: Ratingul scade, banii se înmulţesc Televiziunile generaliste sunt în suferinţă din punctul de vedere al ratingului. "Ştirile Pro TV" de ora 19.00, care în anii trecuţi realizau 10-12 puncte de rating, se clasează, astăzi, uneori pe primul loc în topul programelor tv, cu jumătate din această audienţă. Scăderea totală de popularitate a televiziunii este în schimb mai mică, fiindcă o parte din public s-a mutat pe posturile nou-apărute, precum Kanal D, Antena 3 sau Romantica. Tot Alexandra Olteanu a declarat că în ultimele săptămâni, spaţiile de publicitate ale majorităţii televiziunilor au fost "sold-out", adică ocupate la maximum cu spoturi publicitare. Ca şi telespectatorii, o parte din bani au migrat şi ei către posturile de nişă. "Dacă în trecut, primele cinci posturi de televiziune consumau 80 la sută din GRP-urile plătite, în primele două trimestre ale lui 2007 numai 67 la