Aseară a avut loc Consiliul Director al Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), pe ordinea de zi aflându-se şi luarea unei decizii în ceea ce priveşte privatizarea societăţii IAR Ghimbav, productorul braşovean de elicoptere. Surse din cadrul AVAS susşineau înainte de şedinţă că oferta cehilor de la Aero Vodochody este de neacceptat. Suma avansată de cehi pentru preluarea pachetului majoritar de acţiuni a fost de doar două milioane de euro, în condiţiile în care valoarea de piaţă a societăţii anunţată, mai mult sau mai puţin „pe faţă” de către cei din cadrul Autorităţii, fiind de 11 milioane de euro. Mai mult, se pare că nici oferta tehnică nu era extrem de îmbucurătoare. Astfel, după ce cehii anunţaseră într-un cadru privat că intenţionează să investească 8,4 milioane de euro în următorii patru ani în retehnologizarea societăţii, oferta scrisă de pe masa Autorităţii este mult inferioară acestui nivel.
În aceste condiţii, Consiliul Director avea aseară de ales între două decizii – prelungirea termenului de valabilitate a ofertei, timp în care cehii să regândească nivelul sumei pe care ar oferi-o pentru pachetul majoritar de acţiuni, sau respingerea acesteia, moment din care acţionarul majoritar al societăţii – AVAS – urma să pregătească un nou anunţ de privatizare a companiei. Un anunţ cert al deciziei AVAS este aşteptat în zilele următoare.
Aceleaşi surse au precizat că o altă problemă a ofertei Aero Vodochody era multitudinea de solicitări de ajutor de stat care exista în aceasta. „Practic, ei solicitau ca în cazul în care se vor face disponibilizări, statul să fie cel care plăteşte salariile compensatorii angajaţilor. De asemenea, se solicitau comenzi de stat, precum şi ştergerea datoriilor companiei, chestiuni care intră în sfera ajutorului de stat şi care nu pot fi decise la Bucureşti, ci la Bruxelles, ceea ce ar însemna o aştept