Profesori braşoveni de la Şcoala nr. 25 şi Colegiul Tehnic Transilvania, alături de profesori din Elveţia îi vor ajuta pe elevii din clasele terminale şi „bobocii” din învăţământul vocaţional să-şi formeze o imagine clară asupra pieţei muncii. Totul în cadrul unui proiect pilot pentru introducerea în şcolile din România a unei noi discipline şcolare privind orientarea profesională (JOBS). Proiectul este derulat de Universitatea Pedagogică Zurich, Elveţia, Ministerul Educaţiei şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic din Bucureşti.
În cadrul acestui proiect, elevii vor învăţa să-şi recunoască şi propriile abilităţi şi competenţe. Programul le oferă o orientare de ansamblu asupra diferitelor profesii şi direcţii de studiu. Prin vizitarea unor unităţi din mediul de afaceri, administraţie şi instituţii publice, elevii vor vedea concret ce fac muncitorii calificaţi şi absolvenţii.
Profesorii implicaţi nu doar predau această nouă disciplină, ci îi sprijină activ şi îi îndrumă pe elevi în îndeplinirea sarcinilor definite de JOBS. Pentru a putea face acest lucru, profesorii parcurg un program de învăţământ la distanţă şi ar putea urma şi un master pentru „Îndrumarea elevului”.
Proiectul include şi o cercetare ce presupune urmărirea, pe parcursul a 5 ani, a traseului profesional al primului grup de elevi din acest proiect.
Proiectul JOBS este finanţat de Fondul Loteriei Cantonului Zurich (faza test) şi de Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare (SDC) - Departamentul pentru noile state membre UE (faza de implementare). Proiectul va dura 5 ani şi îşi propune să realizeze integrarea disciplinei JOBS în programa şcolară din sistemul naţional de învăţământ. Profesori braşoveni de la Şcoala nr. 25 şi Colegiul Tehnic Transilvania, alături de profesori din Elveţia îi vor ajuta pe elevii din clasele terminale şi „bob