Dezvoltarea pieţei de profil va fi condusă în următorii ani de furnizorii marilor producători de autoturisme ce îşi vor face intrarea pe plan local. Furnizorii de componente auto au Dezvoltarea pieţei de profil va fi condusă în următorii ani de furnizorii marilor producători de autoturisme ce îşi vor face intrarea pe plan local.
Furnizorii de componente auto au asigurat unul dintre cele mai importante volume de investiţii străine. Tendinţa se va păstra şi în următorii ani, odată cu intrarea pe piaţă a noi producători de automobile.
În prezent, în ţara noastră sunt prezenţi peste 40 de furnizori străini de subansamble auto, investiţiile totale din domeniu realizate din 1990 şi până în prezent ridicându-se la aproximativ 2,5 miliarde de euro. Ultimii pe lista potenţialilor investitori aşteptaţi să intre pe piaţa românească sunt furnizorii grupului internaţional Ford.
Odată cu preluarea efectivă de către Ford a fabricii din Craiova sunt aşteptate să intre şi companiile care asigură partea de componente. Unele dintre ele şi-au manifestat deja interesul pentru spaţiile libere de pe platforma Tractorul Braşov. "Sunt firme interesate pentru închirierea unor spaţii sau hale. Unii sunt furnizori de echipamente ai Ford", au declarat reprezentanţii Flavus Investiţii, proprietarul platformei Tractorul, fără a da detalii în acest sens.
Un sector 40% nemţesc
Potrivit lui Guy Verduystert, director divizia de consultanţă financiară din cadrul companiei Deloitte România, unul dintre producătorii interesaţi să activeze pe plan local este Kirchhoff. "Cel mai mare furnizor de componente al Ford-Kirchhoff -intenţionează să investească într-o fabrică în România", a precizat Verduystert. În plus, şi germanii de la Daimler sunt în căutarea unui teren în vederea extinderii activităţilor din ţara noastră. Compania deţine deja pe plan local o