Una dintre cele mai importante companii de dans americane a evoluat la Sala Palatului. Spectacolul susţinut de Alvin Ailey American Dance Theater la Bucureşti, sub egida „Întâlnirilor JTI”, a adus la Sala Palatului o mulţime de personalităţi ale artei coregrafice de la noi, dar şi ale vieţii culturale în general. Un public foarte eterogen am întâlnit la spectacolul Alvin Ailey American Dance Theater, public selecţionat (sau „cenzurat”, depinde de unde priveşti) – în afara invitaţilor – de preţurile destul de piperate ale biletelor. Nu-mi dau seama câţi dintre spectatori ştiau însă ce înseamnă de aproape un deceniu în Bucureşti „Întâlnirile JTI”, un program inaugurat în anul 2000 ce are un scop clar: promovarea în România a marilor valori culturale internaţionale.
Particularităţile apar din momentul în care cauza către care s-au îndreptat prioritar a fost dansul, care la acea vreme se număra printre domeniile culturale cele mai “neglijate” de autorităţi. Sub umbrela „Întâlnirilor JTI” au fost invitaţi în fiecare an pentru a susţine spectacole în faţa publicului bucureştean Bejart Ballet, Compania Nacional de Danza, Cullberg Ballet, Nacho Duato, Mats Ek sau Joaquin Cortes.
Spectacolul de la Bucureşti a marcat 50 de ani de când Alvin Ailey American Dance Theater evoluează ca ambasador cultural al Americii în lume, sintetizând în apariţiile lor expresia culturală afro-americană şi tradiţia dansului modern american.
Un tip de artă extrem de rafinat şi totuşi cu un mare potenţial de popularitate. Faptul că în cinci decenii generaţiile succesive de dansatori ai trupei au putut fi admiraţi de peste 21 de milioane de oameni, din 71 de ţări de pe şase continente este deja un record.
Tablouri de epocă
Este evident că motivul pentru care celebrul dansator Alvin Ailey a înfiinţat compania în 1958 a fost impos