Cafeaua „3 în 1“ s-a remarcat ca evoluţie în piaţa totală de profil, ajungând să deţină 50,6% din segmentul produselor instant, din punctul de vedere al cantităţilor vândute în retail, respectiv 26,4%, ca valoare a acestora. După petrol, cafeaua este cel mai tranzacţionat produs din lume, fiind considerată „aurul negru al industriei bunurilor de larg consum“. Ca băutură, este licoarea cea mai răspândită de pe mapamond: anual, se consumă peste
Cafeaua „3 în 1“ s-a remarcat ca evoluţie în piaţa totală de profil, ajungând să deţină 50,6% din segmentul produselor instant, din punctul de vedere al cantităţilor vândute în retail, respectiv 26,4%, ca valoare a acestora.
După petrol, cafeaua este cel mai tranzacţionat produs din lume, fiind considerată „aurul negru al industriei bunurilor de larg consum“. Ca băutură, este licoarea cea mai răspândită de pe mapamond: anual, se consumă peste patru miliarde de ceşti de cafea în întreaga lume.
Pe plan local, piaţa totală a evoluat constant, de la 20.000 de tone, în anul 1998, la aproximativ 30.000 de tone - estimare pentru acest an. În prezent, românii consumă aproximativ două kg de cafea/an/locuitor - adică mai puţin de jumătate din media înregistrată în Uniunea Europeană -, în condiţiile în care, în urmă cu zece ani, consumul era de 0,9 kg/locuitor.
Cei mai puţin dedaţi acestui „viciu“, cel puţin în ceea ce priveşte cafeaua tradiţională, sunt tinerii sub 30 de ani care, în consumul zilnic, sunt atraşi mai degrabă de înlocuitori ai acestui produs – băuturi energizante, băuturi pe bază de cafeină sau înlocuitori –, şi de specialităţile de cafea instant. Motiv pentru care portofoliile marilor producători s-au modificat substanţial în ultimii ani, fiind adaptate tendinţelor din piaţă.
„Penetrarea acestei