Vanzarile de camere video sau sisteme audio pentru autoturisme au cazut in prima parte a acestui an la jumatate fata de anul trecut, in timp ce la nivelul intregii piete de electronice scaderea este mai redusa, de 40%, pe fondul performantelor inregistrate de alte categorii, estimeaza oficialii subsidiarei locale a companiei japoneze Victor, care detine brandul JVC.
"Piata merge mai bine la nivelul televizoarelor LCD insa doar pe segmentul de produse ieftine, de intrare, a caror vanzare este stimulata de promotii si de campanii de buy-back. Pe celelalte segmente scaderile sunt mult mai dure", spune Bogdan Pasat, director de marketing si vanzari al JVC pentru Romania si Bulgaria.
"Electronicele nu sunt produse de stricta necesitate. Poti rezista cu un televizor vechi mai mult timp, dar daca ti se strica frigiderul te duci imediat si cumperi altul. Noi speram totusi ca piata a atins limita de jos." El estimeaza ca in acest an piata de electronice va scadea la 300 mil. euro, din care 200 mil. euro vor fi incasarile din vanzarile de LCD-uri.
Profit de 1%
JVC si-a bugetat pentru anul fiscal curent afaceri de 9-9,5 mil. euro pentru Romania si Bulgaria, contributia fiecarei tari fiind aproximativ egala. Tinta de profit este de 1% din vanzari. Anul trecut, JVC a vandut de 8,5 milioane de euro in cele doua tari. Pasat, in varsta de 32 de ani, a lucrat anterior pentru Cora, Flanco si Domo, avand o experienta de 7 ani in retail. "In acest moment piata de electronice a cazut cu 40%, in timp ce noi am pierdut circa 20% fata de anul trecut. Planul este sa recuperam pierderea si sa si crestem pana la finele anului", spune Pasat.
El adauga ca JVC se asteapta la crestere pentru ca porneste "de jos" in ceea ce priveste vanzarile din Romania. "JVC a ratat boom-ul de pe piata locala din anii 2006-2007, iar acum este mai greu sa reconstruim, in conditi