În şase săptămâni de campanie, candidaţii au cheltuit aproape 4 milioane de euro pentru publicitatea electorală în ziare şi reviste Vasile Blaga, învins în cursa pentru fotoliul de
În şase săptămâni de campanie, candidaţii au cheltuit aproape 4 milioane de euro pentru publicitatea electorală în ziare şi reviste
Vasile Blaga, învins în cursa pentru fotoliul de primar al Bucureştiului, se poate consola cu statutul de cel mai promovat candidat în presa scrisă.
Pentru candidatul PDL au fost publicate 124 de machete publicitare în ziare şi reviste, conform monitorizărilor companiei Alfa Cont. Volumul brut monitorizat se ridică la 620.000 de euro (calculat la tarifele listă de publicitate). Bugetul net alocat campaniei de promovare a lui Blaga în presa scrisă poate fi estimat la 350.000 de euro (aplicând volumului brut un discount mediu de 45%).
Desfăşurarea de forţe este net superioară contracandidaţilor săi. Proaspătul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, a beneficiat de doar 24 de machete publicitare, în valoare brută de 64.000 de euro (circa 35.000 de euro, bani adevăraţi!). El a fost devansat şi de Ludovic Orban (cu 52 de inserţii în valoare brută de 171.000 de euro).
PDL, campionul publicităţii electorale
În cele şase săptămâni de campanie, la nivelul întregii ţări, candidaţii partidelor au beneficiat de un volum brut de publicitate electorală în presa scrisă de 8,17 milioane de euro (calculat la tarifele listă.) Bugetul net poate fi aproximat la 4 milioane de euro. Este o sumă considerabilă care a intrat în presă într-un timp atât de scurt. Se poate spune că presa scrisă a făcut o afacere bună în acest sezon. Din această perspectivă, toamna electorală se preconizează a fi foarte profitabilă pe editori.
Electoratul a fost bombardat cu 9.862 de reclame electorale. Dintre acestea, 67 au apărut în reviste şi 9.795 în ziare,