Autostrada Sibiu-Piteşti, care care trebuia să traverseze Carpaţii pe Valea Oltului, nu mai face parte din programele prioritare ale Guvernului, potrivit programului prezentat astăzi.
Bucureştiul va fi legat de Transilvania pe ruta Braşov-Sibiu, pe autoastradă, şi nu pe ruta Piteşti-Sibiu, aşa cum au fost făcute planurile de ani de zile. Cel puţin aşa reiese din documenteul prezentat azi de premierul Victor Ponta referitor la priorităţile programului de autostrăzi ale Guvernului.
Planurile Executivului se referă la construcţia prioritară a unei autostrăzi între Sibiu şi Braşov, care să lege Bucureştiul de autrostrada de pe corodorul IV, la Sibiu, după ce se va fi terminat construcţia tronsonului Comarnic-Braşov, care ar urma să fie realizat în regim de concesiune.
Premierul a declarat, în faţa grupurilor parlamentare USL, că anual va fi alocată construcţiei de autostrăzi o sumă cuprinsă între 750 de milioane şi un miliard de Euro, Parlamentul şi Guvernul urmând să decidă în fiecare an în ce direcţie alocă această resursă suplimentară.
“De la Sibiu la Pitesti, cea mai ieftina varianta este 3,2 miliarde euro. Atat costa autostrada. De la Sibiu la Brasov, ca sa incheiem coridorul IV Brasov – Comarnic – Bucuresti, cea mai scumpa varianta e 900 de milioane de euro. Diferenta intre cele doua tronsoane, pentru a inchide Coridorul IV, e aproape de 400%.
Si mai am un argument, foarte simplu. Toti banii europeni pe autostrazi pentru perioada 2014-2020 sunt 3 miliarde de euro. Sibiu – Pitesti e 3,2 miliarde de euro, deci nici pe aia n-o facem. Daca avem 3 miliarde de euro pe langa Sibiu – Brasov, putem contrui si alte tronsoane, ne mai raman 2,2 miliarde euro sa construim. Daca facem numai Sibiu – Pitesti, n-avem bani s-o terminam din banii europeni si nici fizic n-o terminam pana-n 2020″, a spus Dan Şova.
Autostrada Sibiu-Piteş