Primii trei retaileri de electrocasnice de pe piata locala, Altex, Domo si Flamingo, vor obtine 140 de milioane de euro din vanzarile de electrocasnice aferente lunii decembrie.
Bugetul anuntat la inceputul anului de retailerii de electronice si electrocasnice depinde in proportie de 20-25% de vanzarile din luna decembrie, cu alte cuvinte, de depinde de apetitul consumatorilor la final de an.
Pe o piata estimata la un miliard de euro, primii trei retaileri si-au bugetat afaceri cumulate de 670 de milioane de euro in acest an, revenind pe crestere dupa un an 2006 care a consemnat primele scaderi pe segmentul de electronice si electrocasnice. Potrivit estimarilor Altex Impex, Domo Retail si Flamingo International, vanzarile retelelor pe care le administreaza se vor ridica in decembrie la aproape 140 de milioane de euro.
"Evolutia vanzarilor depinde mult si de zilele in care sunt sarbatorile. Daca se intampla sa fie mai multe zile libere la rand, consumatorul va pleca in concediu si nu va mai merge la cumparaturi", a declarat Dragos Simion, vicepresedintele Flamingo International.
Din bugetul anual de vanzari, Flamingo estimeaza ca va obtine in decembrie 20%, aproximativ 35 de milioane de euro, dar si jumatate din profit.
"In principiu asteptarile pentru decembrie nu s-au schimbat de la an la an. In plus, tot acum vom face si jumatate din profit. In industrie oricum cea mai mare parte a profitului vine in trimestrul patru", a spus Simion.
Altex, prima companie din segment, estimeaza ca ultima luna a anului va genera vanzari de pana la 25% din totalul celor 300 de milioane de euro bugetate pentru 2007. Astfel, reteaua comerciala de 90.000 de metri patrati a companiei va aduna vanzari de pana la 75 de milioane de euro in luna cadourilor.
Obtinerea unor venituri mai mari in anumite varfuri de consum ale anului impl