Arestări, ameninţări cu trimiterea în judecată şi o demitere. Sunt primele urmări ale unui probabil truc de marketing înregistrat în timpul partidei Olanda - Danemarca, atunci când un grup de 36 de tinere îmbrăcate în rochii mini identice, scurte şi portocalii, asociate cu berăria Bavaria, au fost evacuate din stadion întrucât ar fi încălcat drepturile companiei Budweiser, care a plătit milioane de dolari pentru a obţine reprezentarea exclusivă pe durata Campionatului Mondial, informează BBC News.
Dar de ce atâta vâlvă în jurul acestui incident inclus în categoria "ambuscadă de marketing"?
Autorităţile competiţiei acuză o păcăleală pusă la cale de berăria olandeză, care ar fi plasat acel grup de tinere în tribune, printre ceilalţi suporteri ai "Portocalei Mecanice", aşa cum este poreclită naţionala Olandei, anticipând că ele vor reuşi să atragă atenţia jurnaliştilor şi a operatorilor TV din stadion. Ceea ce s-a şi întâmplat. Fetele în portocaliu au fost fotografiate şi prinse în sute de cadre, iar imaginile au fost transmite în lumea întreagă.
Reacţia celor responsabili de organizarea turneului a fost rapidă şi nemiloasă.
Două "portocale mecanice", arestate
Fetele în cauză au fost scoase afară din stadion, iar două dintre ele au fost chiar arestate sub acuzaţia de "activităţi comerciale ilegale". În plus, un purtător de cuvânt al FIFA a precizat că organizatorii Campionatului Mondial caută căile legale prin care să tragă la răspundere berăria Bavaria.
Firma olandeză a replicat că orice persoană este liberă să-şi aleagă îmbrăcămintea pe care o doreşte.
O victimă coletarală a acestui scandal este fostul fotbalist jamaican Robbie Earle, ambasador al campaniei Angliei pentru găzduirea Campionatului Mondial din 2018, care a fost demis din funcţia de analist al postului ITV după ce s-a descoperit că grupul de tinere în portocaliu ar