Studenţii Facultăţii de Inginerie Mecanică din Constanţa au creat o maşină în lungime de doar 2,5 metri. Capota este transparentă, tocmai pentru a putea fi folosită ca material didactic la orele de curs.
Invenţia, care reprezintă lucrarea lor de diplomă, se numeşte SmARty. Zece studenţi de la zi şi de la fără-frecvenţă au lucrat la ea timp de jumătate de an, sub îndrumarea prof. univ. dr. Laurenţiu Manea, cel care a înfiinţat la Constanţa această specializare, de autovehicule rutiere.
Autoturismul a fost luat de la REMAT, i s-a tăiat partea din spate şi a devenit astfel cea mai scurtă maşină pe două roţi.
Totodată, i s-a redus foarte mult şi consumul de combustibil întrucât este mult mai uşoară.
Cu ajutorul sponsorilor au găsit un service unde să o modifice. Tot de la ei au primit şi vopseaua şi lacul. Piesele de schimb sunt second-hand.
SmARty, gata de plecare
Lăstunul care circulă pe o şosea virtuală
Nu este primul prototip al inginerilor de autovehicule rutiere. După 10 ani de la înfiinţare, studenţii de la Autovehicule Rutiere au o creat „Simulatorul de Conducere".
Este vorba despre un vehicul marca Lăstun, ce rulează pe o şosea virtuală. Autoturismul a fost recondiţionat în perioada 2001 - 2002 de către studenţi în cadrul unui concurs, în momentul în care s-a închis uzina care îl producea. De atunci a rămas în laboratorul instituţiei de învăţământ superior din Constanţa. „Este vorba de două role, realizate dintr-un material special, care imită şoseaua, iar în loc de volan este montat un sistem special, conectat la un calculator şi care seamănă cu un joc video", explică profesorul Manea. În funcţie de drum, vehiculul îşi schimbă poziţia: se înclină spre dreapta sau stânga la viraje şi chiar se ridică de spate sau de bord la urcarea sau coborârea pantelor.
Hibridul Hy
Cu un motor smuls de la