Brainient, o platforma de publicitate pentru video online fondata in 2008 de Emanuel Gal, un tanar de 24 de ani stabilit la Londra, a primit o finantare de 800.000 de dolari de la fondul de venture capital Arts Alliance si un grup de investitori individuali, anunta oficialii romani.
Fondul, care sustine in general start-upurile europene din zona IT, online, media& entertainment, a mai investit in mai multe companii online ori de IT, printre care compania britanica de inchiriere de filme Lovefilm, Opera Software, dezvoltatorul browserului Opera sau agentia de turism lastminute.com.
Printre investitorii individuali se numara Dave McClure (antreprenor din Sillicon Valley), Sherry Coutu (membru al boardului SeedCamp, o competitie dedicata antreprenorilor din online), Alex Hoye (director general al Latitude, una dintre cele mai mari agentii de marketing digital din Marea Britanie) si Algy Williams (director general la un furnizor de servicii de outsourcing pentru industria jocurilor).
Compania Brainient a mai obtinut o finantare de 50.000 de euro in 2009, cand a castigat competitia britanica dedicata start-upurilor Seedcamp Week. Softul de publicitate permite brandurilor sa adauge diferite optiuni prin care reclamele online sa devina mai interactive.
“Ganditi-va cum ar fi sa poti stabili un test drive in timp ce urmaresti o reclama pentru BMW Z4 sau cum ar fi sa poti comanda un DVD in timp ce te uiti la prezentarea noului film Harry Potter. Am creat o platforma care dau brandurilor si agentiilor posibilitati nelimitate pentru implicarea utilizatorilor si credem ca o perioada mai buna decat aceasta nu exista”, a explicat Emil Gal (foto), adaugand ca publicitatea video online a inregistrat o crestere importanta in ultimii ani, iar pana in 2012 va ajunge la 3,3 miliarde de dolari.
Emil Gal are 24 de ani, iar in urma cu trei ani a