Tronsonul Cernavodă-Medgidia, al cărui contract a fost reziliat recent, va fi terminat până la finele anului următor, promite statul. Noul preţ al tronsonului l-ar putea depăşi pe cel cerut de fostul constructor, COLAS, care a contestat rezilierea.
Finalizarea tronso-nului de autostradă Cernavodă-Medgidia va costa între 500 şi 700 milioane lei, fără TVA (120-170 milioane euro), potrivit anunţului de intenţie lansat de CNADNR pentru o nouă licitaţie, după ce a reziliat contractul acordat constructorului francez Colas. Contractul are o valabilitate de 36 de luni, adică trei ani, din care un an va reprezenta durata proiectării şi a construirii, iar doi ani e termenul de notificare a defecţiunilor, adică de garanţie.
Cum vor fi făcuţi 20 de kilometri de autostradă într-un an, la care se adaugă şi proiectul tehnic al tronsonului, este un mister. Data pentru începerea procedurilor de adjudecare a fost stabilită la 30 mai.
Care va fi preţul?
Cât priveşte preţul, acesta este estimat de companie între 500 şi 700 milioane lei. La acesta se adaugă suma de 93 milioane de lei plătită deja fostului constructor, COLAS, al cărui contract a fost reziliat. Calculul nu include câştigul statului sau, respectiv, pierderea acestuia, rezultate din arbitrajul rezilierii contractului în faţa justiţiei.
Pe de altă parte, dacă statul ar fi continuat contractul cu firma franceză COLAS, el ar fi trebui să achite firmei franceze valoarea integrală a acestuia, respectiv 634 milioane lei, la care s-ar fi adăugat şi majorarea cerută de francezi, adică 67 milioane lei. În plus, COLAS a cerut o amânare a termenului de încheiere a lucrărilor de doi ani, potrivit Ministerului Transporturilor. Noul grafic propus de minister presupune deschiderea autostrăzii la finele anului viitor, însă acesta ar putea fi doar încă un termen înaintat de toţi miniştrii Transporturilor