Magazinul IKEA din zona comercială Băneasa îşi invită clienţii care au cumpărat suporturi pentru lămpi electrice ('şinele electrice IKEA 365+ SÄNDA', cu numărul de identificare al furnizorului 21338), să le returneze pentru a primi integral suma plătită, conform Agerpres, care citează un comunicat al companiei.
IKEA a primit o sesizare de la un client din Suedia cu privire la un defect al acestui produs şi a decis să-l retragă imediat de la vânzare din toate magazinele sale.
Testele au indicat existenţa unui defect de fabricaţie al conectorilor la sistemul de împământare pentru produsul cu numărul de identificare al furnizorului 21338 şi fabricat în perioada 1134 - 1208 (săptămâna 34, anul 2011 - săptămâna 8, anul 2012). Nu a fost raportat niciun incident.
Eticheta cu numărul de identificare al furnizorului şi data fabricaţiei produsului este vizibilă pe partea laterală a şinei, fără a fi necesară demontarea. Dacă se doreşte demontarea, este obligatorie mai întâi oprirea sursei de electricitate.
Doar şinele IKEA 365+ SÄNDA vândute în perioada septembrie 2011 - martie 2012 sunt afectate de această retragere de produse. Este vorba despre aproximativ 97.000 bucăţi, produse în China şi vândute în toate magazinele IKEA din lume, exceptând China, Japonia şi Taiwan.
Magazinul IKEA din România a vândut 387 de şine afectate de această rechemare, în perioada septembrie 2011 - martie 2012, la pretul de 39 lei pentru şina de 70 cm, şi de 49 lei pentru şina de 114 cm, fără a primi nicio sesizare.
Clienţii care au un produs cu acest cod sunt invitaţi la departamentul Relaţii Clienţi din magazin pentru a-l returna şi a-şi primi banii înapoi, începând cu 26 martie 2012.
'După alte patru acţiuni de retragere a unor produse de pe piaţă, în ultimele opt luni, compania IKEA este în continuare decisă să evite toate posibilităţile de produc