Pentru a rezolva o problemă de care sunteţi direct responsabil, stabiliţi-vă un plan de acţiune bazat pe soluţii viabile, aduceţi-l la cunoştinţă managerului şi dovediţi-i că sunteţi capabil de a ţine sub control situaţia. Mai mult, nu vă neglijaţi partenerii, colegii sau clienţii care pot fi afectaţi indirect. Oferiţi-le detalii despre eroare şi modul în care le influenţează activitatea.
Greşelile sunt aproape inerente în viaţa noastră profesională, cu atât mai mult în această perioadă. Bugetele s-au restrâns, numărul colegilor a scăzut, iar volumul de muncă a crescut considerabil. În aceste condiţii, posibilitatea de a nu duce corect la capăt o sarcină de la birou este cu atât mai mare. Totuşi, chiar şi în cazul unei erori majore, aceasta poate fi rectificată, prin reducerea pagubelor şi prin învăţarea unei lecţii noi, care poate îmbunătăţi procesele pe viitor şi oferi mai multe garanţii.
TechRepublic.com prezintă zece paşi de care trebuie să ţineţi cont în momentul în care acţionaţi greşit la locul de muncă, dar doriţi să remediaţi problema. Mai mult, platforma online vă propune să transformaţi greşelile în victorii.
Sfatul 1
Veniţi cu un plan pentru a rezolva problema
Atunci când produceţi pagube la birou, nu vă daţi deoparte şi lăsaţi pe alt coleg să vă rectifice problema. Cel mai bine este să vă implicaţi în rezolvarea ei, pentru că, dacă sunteţi persoana care a cauzat-o, sunteţi şi responsabilul direct. Astfel, veniţi cu un plan care să salveze situaţia într-un mod cât mai eficient. Stabiliţi care sunt paşii următori, persoanele de ajutorul cărora aveţi nevoie, cât şi suma şi timpul necesare pentru a depăşi problema. Cel mai probabil, persoanele pe care le veţi implica pot fi şeful, colegii de departament sau chiar clienţii afectaţi de eroarea produsă.
Sfatul 2
Fiţi sincer cu şeful
Încercarea de a acoperi l