Daca intr-o multinationala uneori te poti simti protejat datorita resurselor globale ale companiei, intr-o afacere locala contributia liderului este esentiala, avand in vedere ca foarte multi angajati isi doresc sa fie mai buni, daca au un conducator pe care il si admira.
Ceea ce isi doresc in general angajatii de la un lider sunt competenta si faptul ca acesta sa aiba grija de ei, afirma Jim Bagnola (foto), consultant aflat pe locul 25 in topul celor mai importanti 30 de specialisti in leadership la nivel mondial, prezent la Bucuresti la invitatia organizatiei Leaders Romania. In continuare, cititi cateva sfaturi pe care le ofera Bagnola liderilor care vor sa devina mai buni.
1. Liderul trebuie sa actioneze precum un antrenor de sport: sa stea deoparte si sa observe echipa, iar apoi sa se implice in dezvoltarea abilitatilor membrilor ei.
2. Oamenii isi doresc un lider care sa fie competent si care sa aiba grija de ei. Daca seful unei companii sau al unui departament dintr-o companie are aceste caracteristici, angajatii vor avea incredere in el. Insa, daca lipseste una dintre cele doua trasaturi, oamenii nu vor mai avea incredere in conducatorul lor.
3. Un lider trebuie sa implice angajatii in rezolvarea problemelor companiei si in deciziile de business. De asemenea, trebuie sa precizeze clar ce asteptari are de la ei sau sa le arate apreciere pentru ceea ce fac ori sa-i recompenseze. Daca insa nu face aceste lucruri, acestea pot fi cele mai mari greseli pe care un lider le poate face in interactiunea cu personalul.
4. Banii nu sunt o motivatie, spune expertul in leadership. Cele mai importante motivatii pentru angajati tin de aprecierea sefilor, trainingul si educatia primita in companie si de promovare.
5. In criza, antreprenorii trebuie sa isi doreasca mai degraba victorii si castiguri mici, dar numeroase, dacat victorii mari