Toti partenerii Orange cu un numar mic si mediu de magazine trebuie sa aleaga intre o franciza sau ruperea relatiei cu operatorul. Orange pune conditii dure pentru intrarea in programul de franciza.
Un numar de 60 de companii de retail GSM, care detin impreuna peste 600 de magazine prin care vand serviciile si produsele Orange, va trebui sa aleaga intre intrarea intr-un program de franciza oferit de operator si intreruperea parteneriatului, dupa ce operatorul de telefonie mobila a decis sa schimbe forma de colaborare cu partenerii mici si mijlocii din retail, pentru a creste eficienta retelei sale de distributie.
Practic, Orange si-a impartit reteaua de parteneri pe retail GSM in doua: marile retele (Fonomat, Euro GSM, Say), care au fiecare un numar mare de magazine si cu care relatia de business va fi una speciala, si companiile medii si mici - cu care colaborarea va fi complet diferita de ce a fost pana acum.
Retailerii mici si mijlocii au o pondere de aproape 60% in reteaua de retail a Orange, din punctul de vedere al numarului de magazine. Orange nu ofera detalii despre contributia in venituri si clienti noi a celor 600 de magazine.
De la o colaborare bazata pe tinte de vanzari, comisioane si bonusuri pentru depasirea obiectivelor, Orange trece acum la un sistem de franciza pentru a controla astfel mult mai strict ce se intampla in magazinele partenerilor, de la situatia financiara, managementul relatiilor cu clientii, pregatirea si numarul angajatilor pana la designul spatiului comercial.
Mutarea Orange vine intr-un context deosebit: piata de telefonie mobila s-a maturizat, astfel ca numarul de clienti noi scade, iar, pe de alta parte, problemele din economie pun de asemenea presiune pe bugetul pentru comunicatii al clientilor. In acest context, operatorii iau masuri pentru a-si proteja veniturile si marjele de profit.
"