Dacă Armani şi Burberry produc haine în sistem de lohn în România căutând costuri de producţie mai mici, Rucsandra Hurezeanu schimbă rolurile şi merge în Franţa pentru a produce sub un brand local şi cu apă de la Herculane dermato-cosmeticele Ivatherm. În timp ce lohn-ul în mod tradiţional urmăreşte diminuarea costurilor, proprietara Ivatherm îşi explică decizia de a merge în Hexagon prin faptul că piaţa are know-how şi dotări tehnologice peste nivelul României, scrie cel mai nou număr al revistei Business Magazin.
Povestea Ivatherm, singurul jucător român de pe piaţa dermato-cosmeticelor, începe în 2005, când Rucsandra Hurezeanu, cea care deţine şi conduce în prezent businessul, a simţit nevoia să îşi construiască propria afacere.
"Am terminat Facultatea de Medicină şi imediat după m-am angajat în domeniul farma, unde am rămas timp de zece ani. Am crescut treptat până am simţit că nu mai am unde urca şi e momentul să îmi fac un business propriu." Ea recunoaşte că a avut însă un exemplu pe care să îl urmeze, pe cel al mamei sale, care la începutul anilor '90 şi-a deschis prima farmacie privată. Apoi businessul s-a extins şi în distribuţie şi producţie.
Este extraordinară apa dumneavoastră!
Tot mama a fost cea care a sprijinit-o financiar să pornească la drum. Nu oferă cifre privind investiţiile necesare pentru pornirea unui astfel de business, limitându-se a spune că este vorba de cifre destul de mari. "Majoritatea banilor necesari au provenit din surse proprii, creditele contractate fiind relativ mici." Ea explică însă că de trei ani compania este pe propriile picioare, iar investiţia a fost recuperată.
A început prin a studia proprietăţile apei termale de la Herculane, cea mai veche staţiune balneară din Europa, potrivit celei care deţine businessul Ivatherm. A mers în Franţa, unde a contractat o echipă de cercetăt