de transport, interval de timp care ar putea fi tradus în bani. În bani, cele două ore pe zi, în care fiecare dintre noi ar putea presta un serviciu plătit, echivalează, în medie, 10 RON, de transport, interval de timp care ar putea fi tradus în bani. În bani, cele două ore pe zi, în care fiecare dintre noi ar putea presta un serviciu plătit, echivalează, în medie, 10 RON, astfel încât un salariat ajunge să piardă anual 2.520 RON. Suma a fost calculată la un salariu mediu net de 835 RON/lună, câştigat în 21 de zile lucrătoare şi la un program de 8h/zi.
Astfel, dacă luăm în calcul şi pe cei aproximativ 800.000 de angajaţi existenţi în Bucureşti, rezultă că numai în această zonă, anual, se pierde suma colosală de 576 milioane de euro, din cauza aglomerării tot mai accentuate a traficului. Efectele sunt în lanţ, afectate fiind şi veniturile firmelor de taximetrie, dar şi ale celor de distribuţie. Cele mai câştigate de pe urma timpului pierdut pe străzile Capitalei par a fi, de departe, staţiile radio, pentru care o reclamă în orele de prime-time, respectiv 7.00 a.m-11.00 a.m, valorează între 70 şi 430 de euro. La asta se adaugă şi cota de audienţă, radioul fiind una dintre constantele mersului cu autoturismul. Dacă în urmă cu câţiva ani o firmă de distribuţie de produse alimentare avea nevoie de 10 maşini pentru a repartiza marfă la peste 100 de magazine din Capitală, astăzi, pentru acelaşi număr de magazine, firma a fost nevoită să-şi dubleze numărul maşinilor. "Traficul este infernal. Am fost nevoiţi să investim sume importante în achiziţionarea de noi autoturisme pentru a face faţă magazinelor cu care lucrăm", se plânge Ionuţ Marcu, patronul unei firme de distribuţie. "Concret, din cauza traficului, profitul meu a scăzut în doi ani cu aproape 100 milioane de lei", ne-a declarat Marcu.
Pierderile se menţin şi la nivelul firmelor de taximetrie. La ore