Contextul internaţional extrem de dificil pe care îl traversează industria auto şi preţurile piperate ale terenurilor de långă Craiova îi pot obliga pe unii dintre viitorii furnizori ai uzinei să amåne demararea proiectelor. «Planurile Ford pentru uzina de la Craiova rămån neschimbate. Ne menţinem poziţia anunţată în privinţa investiţiilor, producţiei şi numărului de angajaţi», a declarat, pentru Capital, Hans Juergen Fuchs, reprezentatul Ford E
Contextul internaţional extrem de dificil pe care îl traversează industria auto şi preţurile piperate ale terenurilor de långă Craiova îi pot obliga pe unii dintre viitorii furnizori ai uzinei să amåne demararea proiectelor.
«Planurile Ford pentru uzina de la Craiova rămån neschimbate. Ne menţinem poziţia anunţată în privinţa investiţiilor, producţiei şi numărului de angajaţi», a declarat, pentru Capital, Hans Juergen Fuchs, reprezentatul Ford Europe. În momentul semnării contractului de preluare a Automobile Craiova, oficialii companiei americane au anunţat că producţia va începe undeva la mijlocul anului 2009. Acum, declaraţia pare optimistă şi ambiţioasă, dacă avem în vedere situaţia producătorului la nivel mondial. În SUA, marii constructori de autovehicule cu sediul la Detroit, printre care şi Ford, încearcă să obţină fonduri pentru a ieşi din colaps. Directorul executiv, Allan Mulaly, a cerut Congresului eliberarea rapidă a unei linii de credit de nouă miliarde de dolari, bani pe care speră să îi obţină ca să îi folosească numai în cazul în care vånzările se prăbuşesc şi mai drastic în lunile următoare. „În ciuda recesiunii economice mondiale, nu anticipăm o criză de lichidităţi la Ford în 2009“, consideră Mullally, iar agenţia de rating Moody’s îi dă oarecum dreptate. Analiştii acestei instituţii au estimat că rezervele Ford totalizează 18,9 miliarde de dolari, bani care „ar trebui să fie suficienţi pe