Supremaţia Apple pe piaţa portabilelor de tip tabletă ar putea ajunge istorie foarte curând. Amazon şi Sony atacă segmentul cu noi modele. Amazon va lansa în această toamnă o tabletă care va costa 175 de euro şi care s-ar putea vinde în milioane de exemplare, după cum estimează specialiştii.
Planurile companiei americane Amazon de a lansa un competitor real pentru iPad-ul produs de Apple sunt din ce în ce mai aproape de realitate. Potrivit informaţiilor din presa internaţională, o versiune a tabletei Amazon Kindle ar putea fi lansată chiar în această toamnă, în octombrie-noiembrie, pentru a prinde sezonul cumpărăturilor de Crăciun.
Marele atu al modelului cu ecran de 7 inci este chiar preţul. Tableta Amazon va costa aproximativ 250 de dolari (175 de euro), ceea ce înseamnă că va fi mult mai ieftină decât modelul de bază iPad, al cărui preţ este de 499 de dolari (350 de euro). Şi strategia de promovare a dispozitivului va fi mult diferită de cea a Apple.
Astfel, tableta Amazon Kindle nu pune preţ pe componentele IT, ci pe conţinutul digital, reprezentat de muzica, filmele şi aplicaţiile vândute special pentru acest dispozitiv. „Disponibilitatea de a vinde tableta în pierdere, combinată cu puterea brandului Amazon, a conţinutului, infrastructurii şi a valorii comerciale o transformă în singura competitoare a iPad de pe piaţă", spune Sarah Rotman Epps, analistă americană din cadrul companiei Forrester Research, citată de AFP. Acesta estimează că Amazon va vinde 3-5 milioane de unităţi, doar în cel de-al patrulea trimestru al anului.
Sony atacă iPad
Amazon nu este singurul producător care vrea să atace piaţa tabletelor. Pentru că sunt considerate vedetele gadgeturilor în acest moment, şi japonezii de la Sony au prezentat de curând, la un eveniment de profil de la Berlin, două modele pe acest segment. Unul vine şi cu o inovaţie: Sony Tablet P