Magazine deschise noaptea, reduceri şi concerte. Sunt soluţiile la care apelează mallurile din toată ţara pentru a readuce oamenii în centrele comerciale.
Peste 1% din populaţia României a fost la cumpărături în noaptea de sâmbătă spre duminică a acestui weekend. În mallurile Iulius din Timişoara, Cluj şi Iaşi "250.000 de clienţi au profitat din plin de cele mai mici preţuri ale toamnei, reduse cu până la 80% şi de variata ofertă de entertainment", spun reprezentanţii Iulius Group. Amatorii de cumpărători din cele trei oraşe din provincie şi din localităţile din împrejurimi au cheltuit, într-o singură noapte, peste trei milioane de euro, conform aceleiaşi surse.
Marile reduceri, abia în decembrie
Un calcul simplu arată însă că cei mai mulţi dintre ei doar au admirat vitrinele şi s-au bucurat de evenimentele special gândite de organizatori. În medie, fiecare din cei 250.000 de români a cheltuit numai 12 euro în magazinele din cele trei centre comerciale.
Numărul de persoane care au decis să-şi petreacă o parte din noapte la cumpărături este cu atât mai impresionat dacă îl raportăm la valorile de trafic dintr-o zi obişnuită. Chiar şi marile centre comerciale bucureştene, precum AFI Palace Cotroceni sau Sun Plaza, nu raportau, în 2009, cu mult peste 50.000 de vizitatori. "În mod cert acest gen de evenimente generează trafic şi vânzări sporite. Însă, mulţi retaileri consideră că acesta este un moment prost pentru a face reduceri. Colecţiile de toamnă-iarnă au fost lansate recent. Momentul firesc pentru acest fenomen este sfârşitul lunii decembrie", a declarat pentru gândul Andrei Văcaru, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle.
Oficial, soldurile s-au terminat în octombrie
Legislaţia românească permite co-mercianţilor să efectueze vânzări de soldare doar de două ori pe an, timp de 45 de zile.