Conducerea Primariei a declarat, ieri, ca are in vedere spargerea Regiei de Transport in Comun in doua societati distincte: una care sa cuprinda transportul electric si alta care sa se ocupe de transportul auto. Aceasta din urma, dupa separarea de transportul electric, isi va putea stabili propriile preturi pentru biletele de circulatie pe autobuze, care pot fi mult diferite de cele ale tramvaielor. Devenind o societate comerciala si nemaifiind in subordinea Primariei, iesenii nu vor mai beneficia de gratuitati pe transportul auto, liberele fiind eliberate doar pentru transportul electric subventionat in continuare de municipalitate.
Practic, odata cu separarea regiei, Primaria se va ocupa doar de transportul electric, respectiv tramvaie si troleibuze. Masura va fi luata ca un prim pas pentru respectarea planului urbanistic general care prevede o trecere treptata la transportul electric "Pana in 2004, la nivelul Iasului va trebui sa ramana doar un singur traseu de autobuz. Transportul electric este mult mai ecologic si astfel vom proteja Iasul si, in special, centrul, de poluare", a declarat primarul Constantin Simirad.
Ca urmare, din toamna acestui an, conducerea Primariei a decis sa-si ia mana de pe transportul auto si sa-l arunce la cos alaturi de cel de tipul maxi-taxi.
Cele doua tipuri de transport vor trebui sa faca fata concurentei mai putin loiale a transportului electric. Acesta nu numai ca va ramane in subordinea Primariei dar va fi si protejat de celelalte tipuri de transport. Odata cu separarea Regiei de Transport, autobuzele si masinile de tip maxi-taxi nu vor mai avea voie sa circule pe traseele de tramvai sau macar pe cateva portiuni ale cailor de rulare. "Autobuzele sau microbuzele maxi-taxi nu vor avea voie sa se suprapuna peste traseele de tramvai. De exemplu, in zona Independentei ar trebui sa existe doar transportul electri