Învaţă oamenii să perceapă vinul ca pe o cultură şi nu ca pe o băutură care, consumată în grabă, dă o stare de bine.
PORTRET:Radu Oprea a dat SUA pe Dracula
În timp ce fiecare jurnalist are un domeniul de activitate, politic, economic, sau social, el are norocul să scrie despre două dintre pasiunile sale: vinul şi gastronomia.
Scrie despre mâncare de-ţi plouă în gură, iar cu vinul mai are de lucru, deoarece oamenii încă nu ştiu să caute în el savoarea şi nu alcoolul. De puţină vreme a lansat un ghid al vinurilor de supermarket numit „Cum să cumperi vinuri fără să-ţi iei ţeapă“. Cartea este un îndrumar al necunoscătorului care se plimbă printre rafturi în căutarea vinului potrivit.
„Ghidul se adresează atât pasionaţilor, împătimiţilor de vinuri, dar mai ales clienţilor obişnuiţi, fără cunoştinţe speciale în domeniu, oameni care de prea multe ori au căzut în plasa campaniilor de marketing ori s-au lăsat înşelaţi de etichete colorate, stălucitoare, ce servesc drept camuflaj pentru vinurile proaste“, spune Cezar.
Prima beţie la 4 ani
Scrie despre vinuri de şapte ani. A început cu un supliment la un cotidian central, acum are revista vinul.ro, iar zilnic, oferă celor interesaţi, pe blog, informaţii despre evenimentele din acest domeniu sau face cunoscut un restaurant în care s-a simţit bine.
Un ziarist eleveţian, venit în România pentru un proiect media, l-a inspirat să devină jurnalist de vin.
„Vinul nu este doar ca să te îmbeţi. E drept că cei mai mulţi caută alcoolul în vin, caută senzaţia pe care ţi-o dă băutura după ce o dai la repezeală pe gât. Vinul este cultură, cultură veritabilă, şi nu doar moft sau fiţă. Vinul, la fel ca şi mâncarea, reprezintă şi defineşte un popor - nu degeaba se zice că suntem ceea ce mâncăm“, povesteşte jurnalistul.
Recunoaşte însă că şi el a trecut prin et