Tronsonul de autostrada Deva-Orastie, in lungime de 32,5 kilometri, a fost deschis joi traficului auto, in prezenta ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, acesta apreciind faptul ca lucrarile s-au incadrat in graficul stabilit. Lucrarile au durat doi ani si au fost efectuate in baza unei finantari prin Programul ISPA al Uniunii Europene. “Din cate stiu termenul de dare in folosinta, 10 mai, s-a respectat. Din 10 mai am lasat comisia de receptie sa verifice lucrarile”, a declarat ministrul Sova.
Tronsonul face parte din Culoarul 4 Pan European, Nadlac-Constanta. Ministrul a spus ca in luna august va mai fi inaugurat lotul 1 din sectorul de autostrada Orastie-Sibiu si apoi lotul 2 de pe tronsonul Nadlac-Arad. “ Sper sa ajungem, asa cum am promis, la 142 de kilometri de autostrada inaugurati, anul acesta ”, a afirmat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura.
Constructorii au precizat ca stratul de uzura turnat pe carosabilul dintre Deva si Orastie este unul care permite evitarea fenomenului de acvaplanare. Accesul pe sectorul de autostrada se face pe la podul din localitatea Soimus, pentru autovehiculele care vin de la Arad, si la nodul rutier din Simeria Veche, la intersectia cu DN 66 Simeria-Petrosani. De asemenea, autovehiculele care vin dinspre Alba Iulia spre Deva pot intra pe autostrada in zona localitatii Gelmar, inainte de Orastie.
Constructia sectorului de autostrada Deva-Orastie s-a constituit si ca o premiera in ceea ce priveste marile lucrari, aici fiind realizat cel mai lung pod rutier peste un curs de apa. Este vorba de podul este raul Mures, in zona localitatii Uroi, care masoara 720 de metri lungime.
Tronsonul de autostrada Deva-Orastie mai cuprinde 21 de poduri si pasaje, pe o lungime de 18 kilometri fiind amplasate panouri antifonice. Autostrada va prelua traficul greu