•Clientii bancilor vor putea ordona diferite operatiuni bancare prin intermediul unui modem, internet sau prin telefonul celular
Introdus pe piata romaneasca de marile banci internationale, "functionarul electronic" a ajuns sa faca parte din ofertele majoritatii bancilor autohtone. La inceput a fost electronic-banking-ul, a urmat internet-banking-ul, iar de curand in Romania a fost introdus in premiera serviciul de mobile banking. Toate cele trei servicii ofera clientului bancii cam aceleasi facilitati. Diferentele dintre ele constau in libertatea de miscare oferita si in canalul folosit pentru a comunica cu banca. Prin urmare, prin intermediul acestor servicii, clientul nu mai este obligat sa se deplaseze pana la banca pentru a efectua diferite operatiuni in cont, ci aceleasi actiuni le poate face din fata propriului computer sau chiar prin intermediul telefonului mobil. Electron-banking-ul (E-banking) este primul dintre aceste servicii care il scutesc pe omul de afaceri de drumurile zilnice la banca. E-banking-ul permite utilizatorului sa faca de acasa, din fata calculatorului, operatiuni in contul bancar. "In acest fel, omul de afaceri nu mai este obligat sa mearga la banca, sa stea la coada la ghiseu, sa completeze formulare, sa le semneze, sa le stampileze, sa le inmaneze functionarului bancar sau, mai bine zis, sa piarda nenumarate ore inutil", a declarat directorul adjunct al Bancii Romane pentru Dezvoltare, Constantin Savin, banca care are pe lista de servicii E-banking, denumit Multix.
Acest serviciu este utilizat de Citybank de peste douazeci de ani, iar in Romania pentru prima data a fost introdus de catre ING Barings si ABN Amro. Operatiunile care se pot efectua prin intermediul Electron-banking pornesc de la vizualizarea soldurilor din conturile firmelor, ajungand pana la plati, transferuri si schimb valutar, creare depozite la